V Advokátním deníku byl dnes publikován článek Pavla Kopeckého, který reaguje na probíhající diskusi vyvolanou tiskovou zprávou Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) o tom, že tzv. influenceři publikující videa na sociálních sítích, jako je YouTube, Instagram nebo TikTok, podléhají registraci u RRTV, neboť jejich činnost naplňuje znaky audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání.
Debata ohledně regulace influencerů je v posledních dnech poměrně intenzivní, postrádá však racio, a netýká se toho základního, čímž by měl být obsah zákonné definice pojmu audiovizuální mediální služba na vyžádání. Zvláštní je také načasování, neboť tisková zpráva RRTV byla vydána, aniž by v poslední době došlo ke změně právní úpravy.
Článek v advokátním deníku je dostupný zde, a dočtete se v něm
- na koho by se měla povinnost registrace podle RRTV vztahovat,
- jak je v zákoně definována audiovizuální mediální služba na vyžádání,
- jak byl tento pojem dosud chápán,
- proč je výklad, podle kterého je audiovizuální mediální službou na vyžádání i sdílení videí na sociálních sítích, nesprávný,
- jaké další povinnosti by influenceři měli, pokud by byly považováni za poskytovatele audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání,
- v čem RRTV pochybila, když vydala tiskovou zprávu o tom, že bude regulovat i činnost influencerů publikujících videoobsah.